Powered By Blogger

2010年7月16日星期五

给篮球充气

昨天傍晚放学回来,天色未晚。承懿看到我们家对面草场新增建的篮球场上,三五成群的邻里孩童在那儿嬉戏,雀雀欲试。我告诉他那摆放在杂物房里的篮球早就漏风 没气了,玩什么?建议他把球找出来,请胖爸爸帮忙充气,那星期五傍晚回来就可以到篮球场玩一下咯。他说好。

爸爸下班回来很夜了,答应承懿明天一早上班之前会给篮球充气,要儿子放心睡觉。

今天一早,胖爸爸遵守诺言,临出门前给篮球充气。不止篮球而已,爸爸还替另外两粒小足球充气,好让宝贝儿子也可以踢一踢足球,多一个选择啊!

承懿在饭桌吃麦片,之前他已经摸一摸饱满的篮球,拍一拍它了。心情很好。

"Sam, dad kept his promise. He helped to pump the basketball before he went to work ya?"

“是咯,妈咪。 This evening I can play basketball. Hehe.

“你昨晚叫爸爸 pump 多少粒球?”

“One only. The basketball.”

“I know. But how many had he pumped for you?”

“3, mommy.”

“You asked him to pump 1, he pumped 3. 2 extra for you. Do you feel happy?”

“Of course, mommy.”

“Well, dad pumped the other 2 without you asking him to do that. WHY? Because he wants to make you happy. He loves you.”

“Ya…..I know…..” (很小声)

Sam, you feel happy when dad did extra thing for you, right? Have you ever thought about this…..whenever mommy asked you to finish some homework (不是学校的功课,是 妈咪给他做的), you will never ever do extra. Not only that. You don’t even finished what you are asked to do. Most of the time, you will 讨价还价with mommy. Then you will start complaining, ‘my hand is tired la…’, ‘I am sleepy la…’, 手酸啦。。。 all sorts of excuses you will give me. 有吗?”


“………” (静静地低头,不敢回答)

“You feel happy when dad did what you had asked him to do. You feel even much happier when dad did extra for you…..So, how about mommy? Normally you don’t complete the homework given by me, will mommy feel happy or not?”

“No………” (很小声)

“You are a big boy now. You know what is right and what is wrong. You please think again what mommy had talked to you…OK?’’

承懿,妈咪相信你知道错了。。。知道了就要改!至少给你的任务工作你要完成啊!当然妈咪不是指功课而已。你现在小就是功课,日后长大了,那就是责任了。好习惯是要从小就养成的。

(哈哈!我很“劲”吧?连给篮球充气一事我都可以和学习扯上关系。想一想,我是不是应该将我的博客《莎莎妈咪宝贝儿子“懿”二事》改成《莎莎教母手记》?哈哈哈!)

3 条评论:

佩芳 说...

我发现啊,你和我KAILUI的妈咪一样。哈。她两个星期前和我分享了类似的对话。放心啦,妈咪们。他们都是很乖的小孩,一定可以明白你们的苦心的哟。。

jo 说...

Ya lor, ya lor! God Mother! Hahaha!

莎莎妈咪 sab 说...

佩芳,我想他们都会明白,只是迟或早。唉!我是怕Samson到他妈咪我骨头打鼓时还似懂非懂,就呜呼哀哉 :P

jo, hello. u are not much better u know....cos u are God Mother punya sister. wahaha :P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...