Powered By Blogger

2011年8月12日星期五

两年前的今天

今天 终于让靓师奶体验了“无心插柳柳成荫” 的活生生例子。

要先讲一下故事的“起源”。。。我记得两年多前,承懿刚开始学国际象棋没多久,我曾经因为他对棋局的一席话,即觉得惊讶、又觉得安慰、甚至觉得感动到半死。他的那一段话,当时我记录在面子书上。一年以后自己开了《莎莎妈咪》,好几次想从面子书的旧记录里翻找那一段话,但是尝试了几回,都无功而返。最后只好作罢。

哪里知道今天傍晚时分,我上面子书浏览。在“悦读书房”那里看照片兼留言。竟然在右手边的 column 看到自己两年前(今天)的留言 ~ 也就是我曾经几度很想找回来的记录,真是“踏破铁鞋无觅处,得来全不费工夫”。赞-赞-赞!!!

虽然是迟到了两年,我还是忍不住要和大家分享一下当时不到8岁的宝贝所讲的话:


Over the lunch, my son asked "Mum,why my fren XXX said "I want to proof you are
a big loser" during chess class ? "
"I dont know why Sam, perhaps he thinks he is too good, but it's rude to say like that. So, how do you feel?"
"I said "Ok, I dont mind at all, i just want to learn.Win or loose doesn't matter""
I was stunned, touched indeed.
You made me feel so proud, Samson :)
Mommy loves you.

 

12 August 2009 at 16:23
 

那时候我在status上的分享,几分钟后就有第一个回应咯。

  • Premalata Muniyandy You got a winner there Sabrina. :)
    12 August 2009 at 16:34

  • Dee Halim so nice and smart...keep it up, samsom!
    12 August 2009 at 18:27

  • Allan 志成 Woong your little son already has the biggest wisdom in the world at this young age, which really makes me so PROUD and PLEASED! love you Sam!
    12 August 2009 at 19:29 ·

  • Penny LooGreat job, Sab!
    12 August 2009 at 19:44 ·

  • Wong Keng Mun Keep it up..... Samson......
    12 August 2009 at 20:47
  •  Sabrina THANKS for all the positive feedback.....made this mommy "feel even more proud " :P..... Well I do hope that Samson will continue having this good attitude :)
    14 August 2009 at 17:09 ·

事隔两年咯,真快!我的宝贝已经快10岁了。我不肯定他还会不会记得当时他所说的,但是妈咪希望承懿会永远秉持这种态度与智慧 ~ 输赢没关系,最重要是学习!!!

忽然之间我又觉得我的宝贝很棒。呵呵。

2009年8月的宝贝。。。一如往常爱耍宝:)


5 条评论:

ccm 说...

我还以为你会这样说:


忽然之间我又觉得面子书很棒。呵呵。

麗館主 说...

想不到Sam那么小就已经是智者,长大必能成就大业。。恭喜恭喜

jo 说...

Looks like i missed out over this statement in your FB lar.... still not too late to tell you that Sam is a good boy and you are a great mom! :)

jo 说...

Well, looks like i missed out this statement in your FB liao lar.... still, not too late to tell you that Sam has the right attitude and you are a great mom! :)

莎莎妈咪 sab 说...

ccm。。。哈哈哈!被我骗了是吗?面子书在这方面不是太棒,我找旧post找不到喔。:P

丽馆主。。。承你贵言。我也希望他会是智者,这样为娘可以少操心。

jo...no worry. u will not missed any of this important records. even not post it up here, i shall call and tell u...well, do hope that he will have this attitude forever.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...